Blog

Jak reklamować swoją firmę

Jak reklamować swoją firmę

Dziś firma bez reklamy zginie, w najlepszym wypadku będzie mało rozpoznawalna. Siła tkwi w reklamie, bez niej firma jest anonimowa. Jeśli masz unikatowy produkt, konkurencyjne ceny, podchodzisz do pracy profesjonalnie masz szansę zaistnieć na rynku. Jeśli jeszcze nie sprzedajesz to brak ci odpowiedniej promocji. Poznaj główne obszary promocji, możesz skupić się na jednej lub wykorzystać wszystkie – zwiększając szansę na sukces.

Logo firmy

Logo firmy to jej wizytówka. Powinno być:

  • proste,
  • łatwo rozpoznawalne,
  • uniwersalne – by było czytelne za kilkanaście lat,
  • łatwe do zapamiętania (np. logo Adidas ma tylko trzy paski – każdy je kojarzy),
  • z unikatowym elementem, ale nie przerysowane (np. logo Nike),
  • projektowane w wersji wektorowej – łatwo skalowalnej, bez utraty jakości,
  • z ograniczoną ilością tekstu.
logo-adidas

Proste logo – trzy kreski, które kojarzy każdy. Jest dowodem na to, że najprostsze logo robi karierę.

Źródło: wallruru.com

logo-apple

Logo Apple zna każdy. Firma postawiła na kreatywność, nie zajmuje się przetwórstwem owocowym, mimo to w logo znalazł się owoc – wszystkim znany, a więc zapamiętywalny.

Źródło: marcin-klimas.myapple.pl

Wizytówka firmy

Dziś każdy przedsiębiorca obowiązkowo musi posiadać wizytówkę. Ma służyć nie tylko do kontaktu, ma podkreślać profesjonalizm i wzbudzać zaufanie.

Powinna być:

  • Wykonana z intrygującego materiału, spójnego z charakterem firmy. Zamiast papieru możesz wybrać metal, bawełnę, plastik czy drewno.
  • Przejrzysta – jeden lub dwa rodzaje i kolory czcionki. Nie szalej z kolorami i czcionkami.
  • Zawierać najważniejsze informacje. Wizytówka osobista:  imię, nazwisko właściciela i dodatkowe informacje kontaktowe (adres, email, telefon). Wizytówka służbowa:  logo firmy, imię, nazwisko i stanowisko właściciela, dane kontaktowe, rodzaj działalności i ewentualne odniesienie do strony internetowej, na której można znaleźć pozostałe informacje. Jeśli wprowadzisz za dużo informacji będzie nieczytelna.

Reklama na samochodzie firmowym

Reklama na pojazdach jest dziś bardzo popularna, warto w nią zainwestować, bo:

  • dociera w krótkim czasie do dużej grupy odbiorców,
  • przykuwa uwagę i buduje pozytywne skojarzenia,
  • jest tania – płacisz jednorazowo, potem już tylko zarabiasz,
  • daje wielokrotnie większą skuteczność niż stacjonarne billboardy.

reklama-na-samochodzie-triton-reklama

realizacje-triton-reklama

Produkty pamiątkowe

Najbardziej uwagę przykuwają oryginalne formy promocji. Jak statuetki i trofea czy medale pamiątkowe mogą wypromować twoją firmę. W prosty sposób:

  • nagrodzeni zajmą się jej reklamą. Pokażą je przyjaciołom, rodzinie, znajomym, a czemu i nie całemu światu poprzez Facebooka i innych portali społecznościowych o globalnym zasięgu. Logo twojej firmy obiegnie cały świat. Taka promocja nic cię nie kosztuje.

statuetka-internetbeta-almostmarathon-2014  google-madale-ze-sklejki-750x500

 

realizacje-triton-reklama