Blog

Dlaczego identyfikacja wizualna jest ważna dla firmy

Dlaczego identyfikacja wizualne jest ważna dla firmy

Planujesz założenie firmy. Sprawdziłeś już konkurencję, swoje szanse na rynku, masz już lokal i wielkie nadzieje na sukces. Jaki jest kolejny krok? Opracowanie skutecznej identyfikacji wizualnej. Dlaczego to tak ważne? Przeczytaj.

Jak cię widzą – tak cię pamiętają

Solidna identyfikacja wizualna to jeden z kluczowych aspektów promocji firmy. Wpływa na pierwsze (i kolejne) wrażenie klienta, który ma do czynienia z firmą i korzysta z jej usług czy produktów. Identyfikacja wizualna to przede wszystkim tworzenie wizerunku firmy, pozytywnych skojarzeń z nią związanych i sposobu jej zapamiętania. Firmowa identyfikacja wykorzystuje zastosowanie odpowiednich kolorów, symboli, charakterystycznych obrazów i kształtów potrzebnych do stworzenia firmowego logo, wizytówek, papieru firmowego czy odzieży dla pracowników.
Celem dobrze skomponowanej i spójnej (!) identyfikacji jest przyciągnięcie i przekonanie klienta do oferowanego produktu lub usługi, ale także zachęta do powrotu i pozytywnych skojarzeń oraz odróżnienia firmy od innych konkurencyjnych. Czasami klient nie pamięta nazwy firmy, ale z łatwością rozpozna jej logo i połączy ze swoimi doświadczeniami pozytywnymi albo negatywnymi. Oby tych drugich było jak najmniej.

przykłady identyfikacji wizualnej z logo firmy

Elementy identyfikacji wizualnej firmy

Co daje zewnętrzna identyfikacja firmy?

Identyfikacja zewnętrzna to przede wszystkim szyldy i tablice reklamowe, billboardy i plakaty promujące oferowane produkty i usługi. Do identyfikacji zewnętrznej zaliczają się także pojazdy firmowe i ubiór pracowników. Główne korzyści ze spójnej identyfikacji zewnętrznej to:

  • wskazanie lokalizacji (szyld, tablica, ale także wszystkie formy reklamy, na których podany jest adres firmy),
  • zachęcenie do skorzystania z oferty (głównie billboardy, plakaty),
  • wyróżnienie firmę spośród konkurencji (wszystkie elementy mogą odróżnić firmę od innych podobnych w branży, nawet jeśli nazwa jest podobna – klient szybciej kojarzy kolorystykę, logo),
  • wzbudzanie zaufania klientów (dobrze skomponowana identyfikacja wskazuje na profesjonalizm i solidne podejście do klienta),
  • odzwierciedlenie filozofii firmy i kreowanie wizerunku.